piątek, 10 lipca 2015

Urodziny Wojtka- ZIG ZAK

Marzenie 3-letniego Wojtka to ZIG ZAK.
No i mamy.
Nie widział jak robię, bo piekłam i dekorowałam kiedy spał.
Widok jego miny był bezcenny.
Warto było poświecić 8 godzin żeby dopracować auto. Tak, tak, to czasochłonne, a ja dopiero nabierałam wprawy.

Tym razem ciasto czekoladowe z przepisu mojej mamy i siostry.
Możecie znaleźć gdzieś  na blogu u Agnieszki jako: Tort Czekoladowy z kremem jogurtowym z czarną porzeczką:



Ciasto czekoladowe:
porcja na tortownice okolo 22 cm
ja piekłam podwójną porcje na dużej blasze z piekarnika i wycinałam kształt nożykiem.

230 g mąki pszennej
130 g cukru
100 g miękkiego masła
40 g kakao
4 jaja
250 ml kefiru lub maślanki
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystko miksujemy razem i do piekarnika. Temp 170 st, czas - do suchego patyczka.
Ja piekłam podwójną porcję, całośc od razu.
Na okrągły tort siostra piecze w trzech tortownicach, trzy placki, przez okolo 15 minut.


Ja przełożyłam kremem czekoladowym, bo dzieci taki uwielbiają.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz