piątek, 10 lipca 2015

Rainbow Dash dla Marceliny

Rainbow Dash.

Tęczowy biszkopt z octem z przepisu mamy.
Krem czekoladowy.
A reszta standardowo, lukier plastyczny i odrobina wyobraźni.

Biszkopt z octem:
* 9 jaj
* 1,5 szklanki mąki tortowej
*  1,5 szklanki cukru
* 3 łyżki mąki ziemniaczanej
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3 łyżki octu.

Ocet rozrobić widelcem w miseczce z żółtkami i proszkiem do pieczenia. odstawić do wyrośniecia.
Białka ubić na piane z cukrem. Dodać wyrośniete żółtka z octem. Zmiksować.
Od tej pory już NIE używamy miksera, tylko własnej, czystej, umytej ręki.
Przesiewamy mąkę pszenną i ziemniaczaną i dokładnie, powoli mieszamy ręką.

Porcja na porządny biszkopt w tortownicy o średnicy 26 cm, 3 blaty.
Piec w 180 st do suchego patyczka. 

* ciasto podzieliłam na kilka porcji do każdej dodając inny barwnik spożywczy.
lałam na przemian do tortownicy tak, ja to się robi z ciastem na zebrę.

Taka mała niespodzianka, jak się rozkroi torta.

* nasączyłam wodą z cytryną i cukrem waniliowym. Cytryna bardzo ładnie odbarwia niebieski kolor, który przechodzi wtedy w jasno zielony, tworząc efekt rozmywania się kolorów. Niestety widoczne po rozkrojeniu torta, a ja takowych zdjęć nie posiadam. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz