czwartek, 16 lipca 2015

IGLOTECH

IGLOTECH
Tort pożegnalny, od mojego męża dla jego kolegów z pracy. Zmiany i zmiany, to w życiu jedyna pewna rzecz. Wszystko się zmienia, a mój mąż zmienia pracę.
Trzymajcie kciuki.


podstawą jest ciasto Red Velvet.
Poniżej obiecany przepis na krem kawowy i krem miętowy.


Tym razem poszłam na łatwiznę, ale też i poeksperymentowałam.
Standardowy przepis na krem twarożkowy do Red Velvet oparty jest na serku Philadelphia, ale jest on u nas bardzo drogi ( okolo 4,5 zł za opakowanie 125 gr).

Po analizie wyników eksperymentu, czego dowodem jest płacz Ewki, że za mało skrawków, stwierdzam, co następuje.

* doskonałe zamienniki do serka Philadelphia to :
- twarożek do smarowania marki Carefour ( okolo 2,5 zł za opakowanie 150 gr)

- serek Bieluch- podobna cena, ciut rzadszy od twarożku Carefoura

- serek twarożkowy Piątnica, 

* Przepis na krem, którym przełożyłam 3 blaty ciasta pieczonego na dużej blaszce, takiej jak do sernika.
Nie starczyło na pokrycie boków i wierzchu ciasta, ale mi na tym nie zależało, bo smarowałam kremem maślanym i obkładałam masą cukrową.

Krem Kawowy i Miętowy

4 serki twarożkowe Carefour
2 serki Bieluch
2 serki Mascarpone
3 łyżki cukru pudru
1/4 łyżeczki soli

Wszystko miksujemy na gładką masę.
Dzielimy na dwie części.

1.Do jednej dodajemy 3 duże łyżki kawy rozpuszczalnej i 3 kropelki olejku waniliowego i miksujemy do rozpuszczenia sie kawy.
Mamy krem kawowy :)
2. Do drugiej cześć dodałam łyżeczkę aromatu miętowego w proszku ( do kupienia w internecie), oraz odrobinę zielonego barwnika do ciasta.
Miksujemy i mamy krem MIĘTOWY.


Klej spożywczy domowej roboty
*żelatyna, okolo 1 łyżeczki
* cukier puder, około 2 łyżeczki
* woda, odrobinę, może z 20 ml.

Żelatynę wsypać do filiżanki z zimną woda, albo do słoiczka, jak napęcznieje podgrzać w mikrofali tak, żeby można była ją rozpuścić. Dodawać powoli cukier puder mieszając i sprawdzajac, czy nam odpowiada konsystencja kleju.
To nie ja wymyśliłam, znalazłam na kilku stronach w necie, dlatego nie podaję źródła
Ja tylko sprawdziłam, ze działa znakomicie.
Co więcej jak pomalujemy takim klejem ( uwaga na pęcherzyki powietrza) masę cukrową to będzie błyszcząca. Zastanawiam sie nad użyciem do robienia jeziorek, błysku w oku..... napiszę co wyszło kiedy to przetestuję.


Dobre Rady Sylki 28

* Z cukrem pudrem ostrożnie. Lepiej dodać na początku mniej, a później smakować krem i jak potrzeba, to dodać więcej.
* Z aromatem miętowym i kawą także uważać. Zacząć od małej ilości i jak potrzeba, to dodać. 
* Żeby zwiększyć ilość kremu ( bo zabrakło twarożku a sklep zamknięty), można do tej ilości, w osobnej misce utrzeć miękkie masło ( nawet 2 kostki) z cukrem pudrem. Cukier dosypywać po trochu do masła, smakując i potem połączyć z twarożkami. Nic to smakowi kremu nie ujmuje, tylko trochę bardziej tłusty i tuczący się zrobi :)


Uwaga- to nie reklama, po prostu takie produkty kupiłam.
Jak chodzi o Mascarpone, to tak samo dobre są z Biedronki czy innej sieci, nie "markowe".
Co do twarożków, to na pewno dalej będę szukała i porównywała, biegając za obniżeniem kosztów :)
W końcu chcemy tanio i dobrze :)


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz