piątek, 31 lipca 2015

Babeczki Marchewkowe- bezglutenowe i bezmleczne v2

Babeczki Marchewkowe.

Czasem coś wychodzi i pojawia się nowy przepis, jeśli zabraknie nam składników do ciasta, które pieczemy od dawna. Okazuje sie, ze mamy nowy przepis, nowe, fajne ciasto.
Tak było tym razem.
Zabrakło bananów, dzieci zjadły :)
Zabrakło mąki ziemniaczanej, która użyłam w pierwszym przepisie, trzeba było użyć innej.

i tak mam:

* 2 jajka
* 1/3 szkl cukru pudru ( może być zwykły)
* 3 łyżki mąki kukurydzianej+3 łyżki mąki gryczanej+3 łyżki mąki ryżowej ( ta zamiast ziemniaczanej)
*3 starte marchewki ( upchana szklanka u mnie była)
* 2-3 łyżki oleju ( u mnie zwykły rzepakowy)
* 1 łyżeczka sody
* 1 łyżka octy jabłkowego ( zrobiony przez moją mamę :) )
* 1/2 szklanki wody
* można dodać wiórki kokosowe, mała paczkę, chyba około 80-100 gram.
* 1 łyżeczka cynamonu

Jajka utarłam z cukrem do białości ( mikserem), dodałam sodę, ocet i cała resztę składników.
Babeczki wyrosły ładnie.
Wyszło 14 sztuk.


Na babeczki zrobiłam krem czekoladowy ( ucierany na parze), gdzie masło zastąpiłam margaryną Zwykłą, bez mleka.
Jak widać, można i krem zrobić bezmleczny.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz