wtorek, 4 sierpnia 2015

Minie

Minie dla Malwinki

Orzechowy tort bezglutenowy i bezmleczny.

Czekoladowy krem bezmleczny na jednej połowie, a na drugiej krem twarożkowy kawowy i miętowy.

Moja pierwsza Minie, mam nadzieje, ze jak na pierwszy raz, to wyszło nieźle :)

Do kremu czekoladowego, jaki był przy torcie z Sowami
http://slodkiemarzenia28.blogspot.com/2015/07/czarny-diabe.html
, zamiast żmietanki użyłam puszki mleka kokosowego, a zamiast masła margaryny.
Kokosu nie czuć, margaryny też nie wyczuwa sie w smaku, a to dlatego, ze dominuje boski smak gorzkiej czekolady. Konsystencja kremu ciut mniej aksamitna, ale mam nadzieję, ze dzieciakom to nie zrobi różnicy i będą się cieszyły z torta.


Tort orzechowy
( przepis na tortownicę 20 cm)
tu na zdjeciu tortownica o średnicy 26 cm, 
ciasto z 1,5 porcji

* 8 jajek
* 25 dag zmielonych orzechów włoskich
* 3 łyżki mąki ryżowej
* 1 łyżeczka sody
* 1 łyżeczka octu jabłkowego
* sok z 1 cytryny
* otarta skórka z 1 cytryny
* 25 dag cukru pudru

ŻÓŁTka utrzeć z cukrem pudrem, dodać sodę, ocet, mąkę ryżową, sok z cytryny, skórkę.
Ubić białka. Wymieszać wszystko delikatnie łyżką.
Z podanej ilości upiec 3 placki na tortownicy 20-22 cm, okolo 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.

Dobre Rady Sylki28

* ciasto jest bardzo kruche. Nie polecam pieczenia całości za jednym razem i krojenia żyłką czy nożem. Na bank się połamie. Sprawdziłam ;)
* nasączamy, nasączamy, nasączamy- wodą z cytryną i cukrem pudrem






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz